VELKOMMEN TIL WENNEBERG & CO. – en rådgivningsvirksomhed

I min rådgivningsvirksomhed er jeg bestyrelsesmedlem, rådgiver og konsulent.IMG_3454

I gamle dage rådgav jeg om kommunikation. Nu handler det mest om kommunikation i samspil med bæredygtighed.

Jeg stiller spørgsmål. Og udfordrer det bestående. Det ender som regel med et håndgribeligt bevis: En artikel, en rapport, en workshop, et seminar, en lille bog, en strategi, nogle nye produkter i porteføljen.

Jeg går med i længere forløb. Og er med i alt fra produktudvikling til markedsføringsstrategi.

Jeg er med til at afholde interne/eksterne workshops, seminarer, møder – og jeg fungerer gerne som ordstyer og moderator.

Jeg går med i en proces, hvor der sættes fokus på etisk forbrug, bæredygtighed og cirkulær økonomi.

Vi taler også om nye materialer, nye grønne kampganer, nye bæredygtige designs, nye processer, andre muligheder for transport, madspild, affaldsstrategi, kontordrift, bæredygtighed i HR og i kontorer.img_1229

Som journalist (forfatter og foredragsholder) har mine stofområder gennem mange år været fødevarer, miljø, klima, grønne løsninger, cirkulær økonomi, økologi, dyrevelfærd, etisk forbrug, ressourceplaner, fremtidstendenser, urbane grønne løsninger og bæredygtigt byggeri.

Det bruger jeg, når jeg arbejder som konsulent og når jeg skriver.

Bonus: Jeg har gennem snart tre år været medlem af Det Etiske Råd og udvalget for Etisk Bæredygtigt Forbrug. 

Min faglige baggrund

Jeg er uddannet i retorik og journalistik på Københavns Universitet og er så heldig, at jeg har været opslugt af mit fag fra første dag på studiet.

Min journalistiske løbebane begyndte allerede da jeg var omkring 20 år – da jeg leverede Hot&Not lister til Politiken. I den mere seriøse afdeling vandt jeg senere en kronikkonkurrence samme sted og blev derfor allerede i en alder af 23 år fast tilknyttet kulturredaktionen. Her skrev jeg I-byen-klummer, artikler, debat, anmeldelser, interviews, omtaler – og havde især maden, byen og moden som stofområder. Som 26-årig blev jeg tilbudt at være redaktionschef på livsstilsprogrammer på TV2. Senere blev jeg klassisk kommunikationsrådgiver og senere endnu seniorrådgiver og bureaudirektør. Og har derfor mange indfaldsvinkler til faget.

Jeg har erfaring med at koble det redaktionelle med det kommercielle – og er god til at se, hvordan et budget skal skrues Skærmbillede 2012-06-10 kl. 08.54.07sammen. Jeg har erfaring med alt fra at være redaktionschef, redaktør, direktør for PR- mediabureau, tv-vært, underviser i kommunikation på universitetet/kurser, columnist, projektleder, ghost-writer, forfatter og så især som selvstændig kommunikationsrådgiver. Jeg har været tidlig bruger af sociale medier og af digitale løsninger qua mit arbejde. Jeg har et stort netværk og har et lille fritidsiværksætter-projekt, som dag for dag udvikler sig til at være et af Danmarks største digitale medier. Jeg er en af de tre stiftere bag www.pov.international

Jeg er meget ofte foredragsholder, moderator, taler, ordstyrer.

Jeg skriver desuden fast for Ugebladet Søndag. Klummer på sidste side hver fjerde uge. Gennem ti år.

Har du en opgave, men ved ikke helt om jeg er den rette? Du er velkommen til at ringe på 21435463. Hvis jeg ikke selv kan påtage mig opgaven, kender jeg med garanti nogen, der kan. Og hvis det er en større opgave, skal du vide, at jeg arbejder netværksbaseret og på kryds og tværs med andre freelancere, så alt kan lade sig gøre.

Eksempler fra mit bagkatalog indenfor bæredygtig formidling

* Bæredygtigt Byggeri – og hvordan man kommunikerer svære, langhårede, øko-dagsordener, så alle IMG_6323forstår dem. Jeg har succes med at arbejde med cases. Eksempelvis Ex-burhønen Maggie, der fik sat dyrevelfærd på dagsordnen på en helt ny måde og Brombærhuset – verdens første FSC-certificerede træhus på pæle, der fik FSC-mærket og bæredygtigt byggeri rykket i kendskabsgrad. Jeg kan, hvis man skal sige det kort, gøre svært stof indenfor miljø, teknik og landbrug, gjort sexet og sjovt.

* GRØN FORMIDLING / URBAN GARDENING /FARMING rådgivning/projektstyring omkring grønne bymiljøer og grønne forbrugere. Dette er et område i stærk vækst. Og da jeg er den første, der har udgivet en bog om emnet på dansk (Spis din have, Gyldendal), er jeg involveret i mange spændende opgaver indenfor dette område… Det handler om foredrag, konferencer, seminarer, tekster, web, sociale netværk, guidede firma-ture på cykel (ja!). For slet ikke at tale om events, pop-up haver og workshops. 

* MAD – FØDEVAREOMRÅDET er mit stofområde og jeg har haft alle typer af opgaver indenfor området. Fungerer som rådgiver på alt fra emballage til langsigtet strategi til ordstyrer på Folkehøringerne om danskernes mad (2015).

* PR og BRANDINGaf grønne, gode løsninger inden for cirkulær økonomi, have, hus, energi, mad, gastronomi, fødevarer, økologi, blomster, planter, drivhuse og dyrevelfærd. Her laver vi (jeg samarbejder med mange) alt fra foto, reklametekst, web, pjece, events, testpiloter, film, kampagner.

 

LÆS MERE HER