http://madmedier.dk/2013/02/manedens-madkommunikator-februar-2013/
Tak til Mad+Medier. Jeg er månedens madkommunikatør i februar 2013. Læs interview ved at trykke på link. Jeg forklarer
lidt om at skabe bevægelser på sociale medier og om min tilgang til arbejdet:– “Når det handler om mit yndlingsemne: Mad, så kan vi også bruge den positive kommunikation til at flytte bjerge. Jeg tror ikke et sekund på, at vi flytter noget ved at råbe og skrige ad dem, der køber fx buræg og metermedister. Jeg tror på høflig og venlig oplysning. Jeg tror, vi skal sætte danskernes, efter min mening, skrækkelige forbrugsvaner ind i en kontekst. Forklare, hvad de ikke ved om fødevarer. Forklare, at vi er den nation i Europa, som bruger færrest penge på mad i forhold til vores indkomst. Det store flertal af danskerne vil have alting billigt. Og bliver rasende, når de opdager at de bliver syge af at spise billig skod-mad. Eller bliver rasende over, at dyrene, som de gerne spiser, bliver mishandlede. Lige nu ser vi, at danskerne synes, at det er ”nogens skyld” og kalder det ”svindel”, når en eller anden klam omgang lasagne til 9,95 kr fra Aldi viser sig at indeholde en blanding af slam og hestekød fra østlandene. Folk ved simpelthen ikke, at der er sammenhæng mellem pris og kvalitet”...
(LÆS MERE VED AT TRYKKE PÅ LINK OVERFOR… ELLER VED AT TRYKKE HER).