Økologi rimer ikke på økonomi
Søris er gået konkurs. Det er en katastrofe for det danske dagligvaremarked, hvor det er meget svært at få fat i dansk produceret økologisk frugt og grønt
Søris er gået konkurs. Det er en katastrofe for det danske dagligvaremarked, hvor det er meget svært at få fat i dansk produceret økologisk frugt og grønt
Havmiljøet ud for Gentofte er blevet giftigt. Det jord, der ikke længere dumpes hos Nordic Waste hældes i havet nord for København
En ny husejer vil gerne renovere bæredygtigt. Hvor starter man?
Den er god nok. Minkavlerne får 30 milliarder. Og Danmark har bedt EU om en særordning efter minkavl blev forbudt i EU.
En ung læser spørger hvad hun skal sige, når svigerforældre og andre insisterer på fossilt forbrug
Historisk palæ i Ambassadekvarteret mistede i denne uge sine originale vinduer. Unødvendigt tab af bygningskulturarv baseret på dårlig rådgivning
Halloween handler ikke længere om hygge. Men om at få børn til at forbruge mest muligt fossilt bras. Boycot det!
Skal staten tjene mere på økologi end på konventionelt dyrket? Eller skal staten fjerne momsen på økologisk frugt og grønt?
En læser er bekymret for de mange nedrivninger i landdistrikterne. Hvordan kan vi bevare mere? Statslån?
Et lille grøt lys i mørket vækker begejstring – men naturligvis også forventninger – hos grønne organisationer, der i årevis har kæmpet for fokus på biodiversitet
En læser er bange for sine børns fremtid i en by omringet af folk, der har tjent millioner på boligmarkedet
Vi spiser mindre og mindre grønt – og det er helt nødvendigt at sætte ind for at sikre danskernes sundhed og madkultur. Grønne madører i Tænketanken Madtanken er kommet med anbefalinger
Dokumentation. Tab af bygningskulturarv. Vi fjerner ressourcer i en tid med ressourcekrise – og vi ødelægger de huse, som vi er sat til at passe på for kommende generationer
En lille hændelse i denne uge satte tanker i gang. Er det i grunden god ide at gå af med sine kvalitets-ting til genbrug?
Selvom det jo er dejligt at se sine børn vokse op, er det så ikke forbundet med sorg nogle gange? Spørger en læser
Det vigtigste ved at have “et udendørs rum” er i virkeligheden, at huske at nyde det. At gå derud. Gå lidt rundt på græs i bare fødder. Nyde lyset. Forbinde sig med det lille stykke natur. Man får ro i kroppen. Og det er videnskabeligt bevist, at haveterapi virker beroligende på stressede mennesker
Kan man være solidarisk med huse? Ja. Kan man være solidarisk med næste generationer? Ja det skal man!
Næste læserarrangement er en langbordsmiddag og du er inviteret. Kom og spis i de smukkeste rammer og lad os tale sammen
Vi river ned og der er nu byer i Danmark, som ikke længere ligner sig selv fordi pejlemærker, bygningskulturarv og huse er væk